THE USES OF RELIGIOUS SYMBOLS TO REPRESENT ISLAM (A Study on Religious Soap Opera “Bukan Islam KTP”)
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Abdurrahman, T. 2014. Do’a, Dzikir, dan Shalawat. Yogyakarta: Fortune.
Arimbi, D.A. 2009. Representation, Identity and Religion of Muslim Women in Indonesian Fiction. Amsterdam: ISAC.
Barnard, M. 2011. Fashion Sebagai Komunikasi: Cara Mengomunikasikan Identitas Sosial, Seksual, Kelas, dan Gender. (terj. Idy Subandy Ibrahim dan Yosal Iriantara). Yogyakarta: Jalasutra.
Beattie, J. 1966. Other Cultures: Aims, Methods and Achievements in Social Anthropology. London: Routledge.
Broos, A. D. J. 1987. Creating Culture: Profies in the Study of Culture. Sydney: Allen Unwin.
Bungin, B. 2001. Imaji Media Massa: Konstruksi dan Makna Realitas Sosial Iklan Televisi dalam Masyarakat Kapitalistik. Yogyakarta: Jendela.
Burton, G. 2008. Membincangkan Televisi: Sebuah Pengantar Studi Kepada Televisi. (terj. Laily Rahmawati). Yogyakarta: Jalasutra.
Cassirer, E. 1987. Manusia dan Kebudayaan: Sebuah Esei Tentang Manusia. (terj. Alois A. Nugroho). Jakarta: Gramedia.
Cobuild, C. 1987. English Language Dictionary. London: Collin Publisher.
Daud, A. I. A. 2014. Ensiklopedi Dakwah: Bekal Juru Dakwah (terj. Munirul Abidin). Jakarta: Adz-Dzikr.
Endah. 2008. “Sinetron sebagai Media Dakwah” (makalah tidak diterbitkan).
Fiske, J. 1987. Introduction to Communication Studies. Routledge: London.
Hayward, S. 2006. Cinema Studies: The Key Concept. London: Routledge.
Irianto, Y. 2005. “Menjaga Iman dengan Literasi Media“. Dalam Ibrahim, I. S. (2005), Media
dan Citra Muslim, dari Spiritualitas untuk Berperang menuju Spiritualitas untuk Berdialog. Yogyakarta: Jalasutra.
Jary, D. and J. Jary. 1991. Collins Dictionary of Sociology. London: Collins Publisher.
Liliweri, A. 2009. Makna Budaya dalam Komunikasi Antarbudaya. Yogyakarta: LKiS.
---------, A. 2011. Komunikasi Serba Ada Serba Makna. Jakarta: Prenada Media.
Morley, D. 2007. The Nationwide Television Studies. London: Routledge.
Pawito. 2008. Penelitian Komunikasi Kualitatif. Yogyakarta: LKiS.
Ridwan, N. K. 2004. Agama Borjuis: Kritik Atas Nalar Islam Murni. Yogyakarta: Ar Ruzz.
Storey, J. 2007. Cultural Studies dan Kajian Budaya Pop: Pengantar Komprehensif Teori dan Metode (terj. Laily Rahmawati). Yogyakarta: Jalasutra.
Syahputra, I. 2011. Rahasia Simulasi Mistik Televisi. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
Turner, B. S. 1983 . Religion and Social Theory: A Materialist Perspective. London: Heinemann Educational Books.
Van Dijk, T.A. 1985 .Discourse and Communication: New Approaches to the Analysis of Mass Media Discourse and Communication. New York: Walter de Gruyter.
Verene, D. P. 1979. Symbols, Myth, and Culture: Essays and Lectures of Ernst Cassirer. U.S.A: Yale UP.
Walby, S. 1990. Theorizing Patriarchy. U.K.: Blackwell.
JOURNAL
Feralina, N. “Analisis Semiotika Makna Pesan NonVerbal dalam Iklan Class Mild Versi “Macet” di Media Televisi. Jurnal Ilmu Komunikasi. Vol. I (4). Pp: 353-365.
Yohana, N. “Representasi Poligami dalam Film Berbagi Suami”. Jurnal Ilmu Komunikasi.
Vol. 2. No. 2. September (2013). Pp: 47-56.
INTERNET
http://www.fi.edu/~morriss.
DOI: https://doi.org/10.18784/analisa.v1i1.242
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2016 Analisa
Analisa: Journal of Social and Religion is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.